For deg som er ny i borettslaget

Her finner du en rask oversikt over hva som er nytt å vite om borettslaget for de som er ny i borettslaget.

Velkommen som beboer i Setra borettslag. Borettslaget består av ca 260 leiligheter og har nærmere 800 beboere. I denne artikkelen finner du spørsmål og svar på nyttige ting som er verdt å vite.

Spørsmål 1: Hvordan blir jeg bruker på Vibbo

Svar: Det er samme bruker som du bruker på Min Side hos Obos.

Spørsmål 2: Hvordan holder vi oss best oppdatert med hva som skjer i borettslaget.

Svar: Den mest oppdaterte kanalen for informasjon om borettslaget er Facebook siden til borettslaget. Her kan alle som bor i borettslaget bli medlem. Nettsiden er ikke drevet av styret, men styret informer jevnlig via den siden. I tilegg informer Styret via Vibbo. Husk sett opp varsling på Vibbo hvis du ønsker varsel på mail.

Spørsmål 3: Hvordan kommer vi i kontakt med styret.

Svar: Den beste måten er via epost. Detaljer finner du her.

Spørsmål 4: Når og hvordan ønsker dere at vi betaler inn felleskostnadene?

Svar: Det vil komme faktura i nettbanken fra Obos. Hvis du ikke har fått dette ta kontakt med Obos kundeservice.

Betalingsinformasjon blir sendt så snart OBOS mottar melding fra megler om eierskifte. Betalingsfristen er en uke. Er din e-postadresse og/eller mobilnummer registrert hos oss, vil du motta betalingsinformasjon pr. e-post og/eller SMS første gang.

Spørsmål 5: Hvor kan jeg bestille postkasseskilt

Svar: Du kan bestille skilt hos servicegruppen som har levert postkassene. Det koster ca 190 kr inkludert frakt salg@servicegruppen.no Mens du venter på skiltet ditt kan dere bruke en midlertidlig lapp.

Spørsmål 6: Hvordan får vi endret navn på navnelisten utenfor?

Svar: Se punkt 3.4 i husordensreglene.

Spørsmål 7: Hvor kan mine gjester parkere?

Svar: Detaljer om gjesteparkering finner du her.

Spørsmål 8: Hvordan får jeg skiftet navn på ringeklokken

Svar: Send epost til vaktmester post@hovvakt.no